Emma & Julia

Emmas 2014

Eftersom Julia gjorde denna alldeles ypperliga listan inför det nya året, tänkte jag haka på. I och med att vår blogg inte startades förrän mot slutet av 2014, kan det vara kul för er att läsa lite vad som hände i våra liv innan dess.

 

Beskriv året med tre ord.
Självkänsla, konserter och bättringvägen. 

 

Vad minns du mest med 2014? 
Den 7 juni då jag och två underbara tjejer befann oss i folkhavet på Ullevi, på Håkan Hellströms konsert som satte djupa spår i den svenska musikhistorian. Så underbart var det! Men ocskå att jag gick med i MUF: valrörelsen, nya vänner, styrelse och skratt. Och självklart New York-resan, aldrig längtat så mycket efter en resa innan. 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Det kommer aldrig vara över för mig - Håkan Hellström
Blame - Calvin Harris
Lovers of the sun - David Guetta  

 

Jag är i soliga Central Park // Godaste Frapinon på EH // En god ceasarsallad i Gamla Stan med bästa kusinen!
 
Vart reste du 2014?
Österrike, Wagrain med kusinerna i början av året, Stockholm under sommaren och sedan New York resan på höstlovet. 
 
Har du blivit bättre på något?
Absolut! Först och främst att ta hand om mig själv bättre. Jag har nu lättare för att tänka positiva tankar och gror inte ner mig i massa negativa tankar. Min självkänsla har verkligen förbättrats under den senare halvan av detta året och det har jag bla skolbyten, vänner och MUF att tacka för!
 
Vad var extra bra?
Jag hittade mig själv mycket mer under året och kom mer underfull med vem jag är och vem jag vill vara. 
 
Lärde du känna några nya människor?
Jaa och det är jag så tacksam för. Bästa som finns ju. 
 
En utomordrentligt god frukost // Stockhom med Johanna & Ulrika // Stockholm, så himla fin stad!
 
Bästa valet du gjorde?
Helt klart att gå med i MUF, träffa nya vänner där, vara med om en valrörelse och komma att sitta i MSU Lunds styrelse nu. Så mycket som jag lärt mig och kommer lära mig där!
 
Vem saknade du mest under 2014?
Farmor, under den andra halvan av året. 
 
Vad slösade du mest pengar på?
Mat, kläder och smink. Standarden haha :) 
 
Tror du att 2015 kommer bli lika bra/bättre?
Absolut! Det finns absolut ingen anledning att sitta och tro att 2015 kommer bli sämre. Varför slösa tid på sådant? Jag tror att 2015 kommer bli ännu bättre, att jag kommer hitta mig själv mer och kämpa på med skolan.
 
Håkan konserten på Ullevi // God, svalkanade läskdryck // Lundakarnevalen med fina vänner!
 
Planer inför 2015?
Fylla 18 (omg!), Sicilien med familjen och kusiner i början av sommaren, så taggad! Eventuellt festival till sommaren, åka på utbildningar och bara vara. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Saker och ting löser sig alltid i slutändan. Ta det lugnt, stressa inte för mycket och glöm inte att ta hand om dig själv. 
 
Gott nytt år kära läsare! 
 
XOXO Emma
#1 - Céline

gud vilket härligt inlägg, låter som du haft ett bra år! :)

Gott nytt år på er båda, kramar <3

#2 - Amanda

Super fina bilder! Kram :)

#3 - Angelica Bengtsson Fotografi

Låter som ett bra och givande år!! Gott nytt år till er båda :D

#4 - Ida - foto & häst

underbart inlägg och såå fina bilder! :'D
sv; härligt att du tyckte om det hihi :')