Emma & Julia

#Förhenne
Idag är det internationella flickdagen. Idag tänker jag extra mycket på vad som händer ute i världen. Idag tänker jag på de 2 miljoner flickorna i åldrarna 4-11 år som varje år könsstympas brutalt. Idag tänker jag på de 39 000 flickorna som varje dag gifts bort mot deras egen vilja. Idag tänker jag på utsatta flickor i världen. Idag tänker jag också att det är det feminismen även måste verka för. 
 
2 miljoner flickor könsstympas varje år enligt unicef och därmed straffas de för deras biologiska kön och kommer leva med både psykiska och fysiska smärtor på grund av ingreppet, resten av deras liv. 39 000 flickor som varje dag gifts bort helt mot deras egen vilja, de har ingenting att säga till om och berövas på hela deras framtid. Detta är verkligheten och det är fruktansvärt. 

"Allt jag kunde tänka på var, nu är det slut på lek och skoj för min del. Jag skulle ansvara för ett hem och en familj - men jag var ju bara ett barn". 
 
Idag tar jag ställning för de 39 000 flickorna som varje dag gifts bort mot sin vilja. Gör du det med genom att gå in här
 
XOXO Emma
#1 - Elin

Sv; Ja eller hur! Bästa glassen som finns!<3

#2 - Ebba

Sjukt hur det går till här i världen!
Svar: tack så mycket :)


Ha en toppen lördagkväll! Kram

#3 - sanna

Så bra inlägg!

#4 - Prietha

Helt sjukt, har du sett en blomma i afrikas öken? SÅ himla fin och bra!

#5 - Nina

Det är sjukt hur världen ser ut, härligt att du uppmärksammar detta
sv: taaack :)

#6 - Emmy

Helt rätt, viktigt inlägg!

#7 - Julia

Hemskt!!

#8 - ♀ THE REVOLT ♀

Va skönt att det är fler som tar upp sådant här på sina bloggar!

Goood work!^^