Emma & Julia

vårens trender
Hej på er! Idag fick vi en fråga från en läsare vid namn Sara, hon undrade om vi kunde tipsa lite om vårens trender och visst kan vi det! Ni kanske minns att jag skrev ett inlägg om vårens trender för ett tag sedan? Tänkte fortsätta på det spåret... i vår gäller det att ta sig ur komfortzonen och våga hoppa på glada 70-taletståget! Att välja den färgstarka GULA tröjan istället för samma tröja i svart, ja ni hörde rätt! Jag hamnar nästan alltid i den fällan, "Äh det är bättre att ta den i svart, passar till allt". 
 
Mitt svar till dig Sara är nog först och främst, skippa den svarta jackan! Det spelar ingen roll om du har alla regnbågens färger under din jacka, den svarta färgen kommer dölja det ändå, right? Mitt första tips är att investera i en färgglad kappa, det behöver naturligtvis inte vara en knallgul, men en pastellfärgad kanske? Ljusblå, ljusrosa, beige... Det ljusar upp hela outfiten!
 
Något annat som är suuupersnyggt nu till våren är ett par bootcut byxor, luftiga blusar, mönstrade kläder! Mixa och matcha, prova dig fram helt enkelt! Lycka till!
 
Lite inspiration... jag bara älskar jackan och kjolen i mocka imitation! Och allt som har med fransar att göra... underbara kläder! 
 
Love, J 
#1 - Linn Strömberg

Vårens trender ser underbara ut!