Emma & Julia

Jag har blivit vegetarian! (och mästerkock)
Hej på er alla fina! och tusen tack för att ni fortfarande tittar in här varje dag trots vår frånvaro. Både jag och Emma har börjat skolan igen nu och sakta men säkert börja falla tillbaka i våra rutiner, vilket känns både bra och mindre roligt. Men men, det jag ville komma fram till är att vi nu är tillbaka!
Något som hänt på senaste tiden är att både jag och Emma bestämt oss för att utesluta kött från vår kost, något som gått hur bra som helst. Inte kunde vi tro att vegetarisk mat var så gott?! De senaste veckorna har varit hur roliga som helst, att få experimentera i köket på ett helt nytt sätt. Vi stortrivs med vårat val! 
Idag stekte jag en vegetariskt burgare, som kommit att bli min nya favorit. Så gott! och enkelt.
 
 
Nu skulle vi förstås vilja ha era favoritrecept på vegetarisk/vegansk mat, har ni några att dela med er av?
 
Love, J
#1 - Amanda Jona [SPONTAN]

Det där såg riktigt gott ut :)

#2 - ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

#3 - Emma Engström

Åh vad roligt! :D

#4 - Carro

Så gott! :)

#5 - Hanna Sahlqvist

Åhh så gott och kul att utesluta köttet :)
Kram Hanna!

#6 - Amanda Jönsson

Det där såg gott ut!

#7 - MALIN

Mums, vad gott! Hoppas ni får en bra söndag :) Kram

#8 - Sanna | Beauty & Design

Mums vad gott :)

#9 - Linn

ser jätte gott ut,men vad är det för burgare? blev nyfiken på att testa :D

#10 - Skogsraah ☾

Härligt :D Rätt väg att gå! Vego är bäst

#11 - Erica

Jag kan tycka att vegetarisk mat är god när jag väl äter det, men recept och annat har jag extremt dålig koll på! :3

#12 - N

Vad gott det ser ut!

#13 - ISA

Välkomna tillbaka, hehe! spännande med lite ny kost :) hoppas det funkar bra!

#14 - Linn Strömberg

Vad roligt att ni har blivit vegetarianer :) Pga vilken anledning har ni valt att bli det? ^^

Svar: Dels pågrund av att vi inte tycker det känns rätt att kalla oss själva för djurvänner om vi samtidigt ska äta de, men även pågrund av hur köttindustrin påverkar miljön på olika sätt!
Emma & Julia

#15 - Boel

Men vad gott :D

#16 - Prietha

Men mums! Jag gjorde för några dagar sen en jättegod soppa som är vegetarisk, http://nouw.com/Prietha/nyttig-broccoli-spenat-soppa-20135829,annars så älskar jag stuvad spenat, kokta röda linser, kokta rödbetor, kokt aubergine och liknande! En verklig fördel att ha en mamma som är indisk ;)

Svar: Tusen tack för tipset fina du! Indisk mat är helt fantastiskt gott!! <3
Emma & Julia

#17 - Sofia

Åhh vad gott!