Emma & Julia

Olycklig kärlek
Känslan när man bara vill ha en endaste person i hela världen, när man bara vill vara med denna person hela tiden, prata med denna person hela tiden, när ens hjärta slår dubbelslag av ett sms från den, när det pirrar i magen när personens namn dyker upp på skärmen, när personen är den finaste man vet och allt man någonsin vill ha. Men så känner personen inte samma sak. Klumpen i magen, gråten i halsen och smärtan i bröstet. Vi alla har varit där, eller kommer komma dit någon gång. Något av det mest hjärteskärande som finns, nämligen olycklig kärlek.
 
Det är något som kan få vem som helst att totalt bryta ihop. Även fast man i vanliga fall är så fruktansvärt stark, kan olycklig kärlek ta ner även den starkaste. Känslan av otillräcklighet är ofta överväldigande. Det känns som att smärtan aldrig ska ta slut och som att man aldrig ska komma över det. Till dig som känner så just nu, vill jag bara säga: Jo. Du kommer komma över det. Du kommer komma så mycket över det att du kommer kunna titta tillbaka på det hela och tänka fuck det, fuck honom och hans jävla loss. Det enda som krävs är tid och olika metoder för att hantera det. I detta inlägget tänkte jag dela med mig lite av mina sätt att gå igenom liknande saker. 
 
 
Först och främst, sätt upp en tidsgräns för dig själv. En tidsgräns, att efter en viss dag, ska jag inte fälla fler tårar över honom/henne, efter den dagen ska jag inte vara mer ledsen över det. Tillåt alltså dig själv att vara ledsen, så sjukt jävla ledsen, sitta inne-snörvla-äta-glass-och-gråta-hela-dagarna-ledsen. Men bara en period. Tillslut måste du ta dig ur det, så därför kan en tidsgräns hjälpa. Beroende på situation och person till person, kan tidsgränsen vara allt från 3 dagar till 3 veckor. Sätt upp en tidsgräns som du känner att du kan klara av!
 
För det andra, du är inte bara menad för en person. Bara för att det inte fungerade med denna personen, eller för att den personen inte ville ha dig, betyder inte det att du aldrig kommer hitta någon som vill det. Det är väldigt viktigt att förstå; INGEN är menad för bara en person, det finns en massa personer därute som skulle göra vad som helst för att få någon som dig. Jag lovar! 
 
För det tredje, hans jävla loss. Det är hon/han som går miste om världens bästa person. Nämligen du! Vet att det kan låta väldigt klyschigt, men vi är alla olika personer, med olika erfarenheter, tankesätt och egenskaper; alla är bra på sitt vis helt enkelt. Och det finns någon för alla. 
 
För det fjärde, vill du vara med någon som inte vill vara med dig? Nej, det vill du inte, det vill ju ingen. Försök att ställa dig själv den frågan och klart att du inte vill det. Man vill ju vara med en person som vill vara med en och inget annat.
 
 
 Alltså, tillåt dig att vara ledsen men ta dig ur det sedan, tänk på att du är inte menad för en person, det är hans förlust som går miste om dig och fråga dig själv: vill du verkligen vara med någon som inte vill vara med dig? Ge det tid, tillåt dig att andas, skratta, gråta och finnas. Du kommer över det. Tro mig. 
 
Love, E
 
 
#1 - Anna

Så fint skrivet. Och det är ju så sant med!

#2 - Vanessa andersson

detta behövde jag verkligen läsa, Tack!! :)

#3 - Linnéa

Så fint/bra inlägg - stämmer in på mig <3
Ha en supertisdag ni med :)

#4 - Cajsa Lindahl

hihi jo. :P jag tänkte att jag har ju en musik- och vardagsblogg men jag har inte lagt upp musik på ett bra tag nu. :P

#5 - Kajsa-Stina

Så otroligt fint och bra inlägg! Känner igen mig i texten och tycker ni kommer med bra tips man kan ta till när allt känns som jobbigast! Något jag ska ta till mig nästa gång jag själv hamnar i en sån här situation <3

#6 - Skogsraah ☾

Så bra inlägg!

#7 - thaipinnen

Såå bra inlägg, o visst har man varit med om det, det suger men man kommer över det som tur är!

#8 - N

Jättefint och bra skrivet, verkligen!

#9 - Erica

Bra och uppmuntrande inlägg! Tycker det är så bra att du skriver att det är okej att sitta inne och gråta och vara ledsen, men samtidigt inte hur länge som helst.. <3

Svar: Ja precis! Det är alltid okej att vara ledsen liksom. Kram!
Emma & Julia

#10 - Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Toppbloggare

Nu är jag jättejobbig och är en sån där person man inte vill höra från vid sådana här tillfällen. Men jag är så lycklig att jag har en kille som jag fortfarande är lika kär och lycklig med som jag var för 3 år sedan när vi var nykära <3

Svar: Kärlek är minst lika fint och jag blir faktiskt bara glad av att höra att det finns lycklig sådan också. Tack för din kommentar, kram!
Emma & Julia

#11 - ISA

fint att ta upp detta ämne, så smärtsamt ju! :(

#12 - Henrik Olsson

Ja, kärlek kan både såra och hela!

#13 - Henrietta Nylund

Såå himla bra och sant inlägg! Har varit i den positionen i två olika sammanhang faktiskt. en gång så hade jag en crush på en pojkkompis som redan hade flickvän så det gick inte, och andra gången var med min nuvarande pojkvän men det var lite konstigt eftersom att jag mådde bara så dåligt eftersom att jag hade känslor för honom men försökte att stå emot dom, men det gick ju som det gick och lyssnade på känslorna till sist! :)

Svar: Åh vad fint! En ska alltid lyssna till sina känslor, tror det är väldigt viktigt! Tack för din kommentar, kram.
Emma & Julia

#14 - Caroline Blomberg

Så bra inlägg! En kärlek som inte är besvarad är ju bland det värsta som finns..

#15 - Linn Strömberg

Men åh vad fint inlägg! <333

#16 - Isabella Huynh

bra inägg! :)

sv: ja det är bättre att ge de extra tänketid!

#17 - Boel

Grymt bra skrivet! :D

#18 - angelicasvarld.blogg.se

Live tär inte alltid lätt...jag brukar säga bryt i hop och kom igen...

#19 - Nadia

Gud vad man känner igen sig!!

#20 - Emma Grann Fotografi

Väldigt fint skrivet!

#21 - Madelene

Jätte fint skrivet !Man måste verkligen få känna sig ledsen för att komma vidare...
Någon gång träffar man den rätta ! :)

#22 - katrino

Så sjukt sant!! Håller med dig.

#23 - Viktoria Eriksson

så otroligt fint skrivet, verkligen bra att läsa det här! :)

#24 - Kattis

Ja den känslan känner man igen från tidigare år och hur det kändes som om världen skulle gå under nästan! Bra tips verkligen!:)

Svar: Tack så jättemycket, kram!
Emma & Julia

#25 - Maria Pettersson

Så himla sant! :) Vi har alla varit där nån gång tror jag. Och kärlek ska tas på allvar oavsett vilken ålder det är i. Folk skrattar åt barn som är kära i varandra men de har faktiskt känslor för varandra. Så man ska vara försiktig..
Men bra tips!

Svar: Det tror jag också! Kärlek kan vara minst lika hjärtekrossande när man är 10 som när man är 40. Tack och kram på dig!
Emma & Julia

#26 - Hanna Karlsson

Bra inlägg!

#27 - Sanna | Beauty & Design

Fantastiskt inlägg! Som du skriver har väl alla någon gång varit med om detta, och det gör ju alltid lika ont. Jag har ju visserligen turen nu att få vara med någon som älskar mig nästan lika mycket som jag älskar honom, och det finns någon därute för alla, det tror jag verkligen. Och du kommer över det. Det gör en, så länge en börjar fokusera på att låta känslorna försvinna.

Svar: Åh, är jätteglad för din skull och önskar er all lycka till! Tror också det, man tar sig igenom det på ett eller annat vis. Tack för din kommentar, kram!
Emma & Julia

#28 - MATILDA ROSQVIST

Så sant och så bra skrivet!

Svar: Tack så jättemycket snälla du!
Emma & Julia

#29 - Loppan .

Bra skrivit och så smarta och Sanna tips