Emma & Julia

min lilla mac samling
Hej på er! Allt bra? Idag tänkte jag visa upp mina fem läppstift från MAC som jag älskar så mycket! MAC har varit ett väldigt hypat märke i flera år, men på senaste tiden känns det som om det har blivit galet populärt! Jag köpte min första produkt från MAC 2010 om jag minns rätt! Och sen dess har jag varit obsessed! 
Here we go!
Please me - Matte finish
Det här är mitt första läppstift från MAC, det köpte jag i Berlin för ett par år sedan. Eftersom läppstiftet är matt håller färgen väldigt många timmar, men det kan samtidigt kännas väldigt torrt på läpparna! Innan jag lärde mig tricket med matta läppstift gillade jag inte detta så mycket, men nu tycker jag det är hur fint som helst! Det är en lite mörkare rosa färg! 
 
Media - Satin finish
Det här läppstiftet köpte jag i höstas. Jag har aldrig tidigare ägt en liknande färg, men jag älskar det verkligen! Det är en mörkt vinröd färg som ser så himla fin ut, speciellt under hösten/vintern. 
 
Fleshpot - satin finish
Det här läppstiftet fick jag i julklapp! Efter att ha suktat efter det i flera år och sett mina favorit beauty gurus bära det så blev det äntligen mitt! Men, till min besvikelse var det inte alls fint på mig! Jag som är så blek, och har ljusblont hår såg nästan sjuk ut i detta läppstift.. nej det var inget för mig! Jag föredrar mina mörkare nudes.
 
Cosmo - Amplified finish
Det här är en av mina favoriter! En mörk nude färg som lägger sig som smör över läpparna! Den är lite åt det bruna hållet, men är ändå rosa på läpparna. Detta var mitt första krämiga läppstift från MAC, jag har bara ägt matta sedan innan ju! Så det var verkligen himlen att prova detta! 
 
Velvet Teddy - Matte finish
Det här läppstiftet är ett av MAC's mest eftertraktade läppstift, jag fick leta runt som en dåre innan jag tillslut fick tag på det! Det här läppstiftet är känt för att bäras av the one and only Kylie Jenner, och jag ville inte vara sen med att följa trenden! Det här läppstiftet är ännu lite brunare än Cosmo, och för mig som är väldigt blek visar det sig verkligen. Om man har lite mörkare hudton blir det mer nude/rosa. Jag älskar det i vilket fall som helst!
 
 
Ja, det var alltså mina fem läppstift från MAC, och fler ska det bli kan jag lova! De jag suktar efter just nu heter bl.a Diva, Impassioned, Costa Chic, Creme Cup och Brave.
 
Har ni några läppstift från MAC, isåfall vilka?
 
 
 
#1 - Linnéa Thell Jansson

ÅHH skulle gärna vilja ha ett men vet inte riktigt vart jag kan köpa /:

#2 - Liborius

Älskar deras läppstift:D har två stycken men minns inte vad de heter!

#3 - Prietha

Vad är det för trick? ;)

#4 - Linn Strömberg

Så grymt fina färger!

#5 - Sofia

Åååh tack såå mycket :D!!

#6 - emma

ÄLSKAR deras läppstift. Och så fina färger, vill handla fler :D

#7 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sååå fina bilder! :)

#8 - Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att se :)

#9 - Caroline Blomberg

alltså åh vill ha!

#10 - corneliaeriksson.blogg.se

Fina färger! Jag använder aldrig läppstift, så jag har inget av dem. Hiih

#11 - Ida - Hon som föddes med LKG

Snygga nyanser :)

~ Visst glömmer du inte bort min tävling jag har i samarbete med Cocoo.se? :) ~

#12 - Prietha

Cosmo är så fint!

#13 - ♫♪ sandra

är så sugen på att köpa läppstift från mac, russian red blir det isåfall :)

#14 - Pauline

snygga färger

#15 - Josephine

Älskar deras läppstift! Favoriten är angel :)

#16 - Amanda

Du har en liten samling där ser jag, älskar Fleshpot! kram :)

#17 - Kajsa-Stina

Jag älskar det märket verkligen! Så sjukt bra produkter och färgerna är ju helt magiskt vackra♥

#18 - Sofie

Åh så himla fina färger! Tycker mest om den första och färgen Fleshpot! :)

#19 - johanna

åh helt fantastiska ju!!!