Emma & Julia

En sommarlista
Godmorgon! Först, vill jag bara säga tack för all den fina respons jag fick på mitt inlägg om olycklig kärlek. Tacktacktack, blir så glad. Igår hade jag min första dag på jobbet och det gick bra, bortsett från lite olyckor. Men vad gör det? Första dagen på nya jobbet är ju alltid något speciellt så. Idag är jag ledig, men sedan ska jag jobba enda fram till torsdag. Kämpa Emma. I alla fall, nu tänkte jag göra en liten sommarlista som jag själv alltid tycker är roligt att läsa. ENJOY
 

Hur ser dina planer ut för sommaren?
I början av sommaren var jag som sagt på Sicilien med familj och släkt, där hade jag det bäst! Underbar resa och längtar så mycket tillbaka. Efter det for jag och mina fina tjejkompisar till Bråvalla förra helgen och hade det minst lika bra där. Nu är jag i mitten av min sommar, då jag jobbar i fyra veckor. Efter det är planerna, först mufs sommarläger, sedan upptäcka Stockholm med Johanna & Ulrika och slutligen Malmöfestivalen!

 

Vad gjorde du på midsommar?
Spenderade min midsommarkväll och natt på ett soligt Sicilien med min kusin Amanda (<3).

 

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Nybakta scones eller frallor, rykande varm kopp kaffe och naturell youghurt med jordgubbar i. Mums!

 

Bästa sommarlåten?
Kyss mig med Axel Algmark, SÅ härlig låt. Eller Sun is shining med Axwell Ingrosso.

Ska du åka på någon festival i sommar?
Har varit på bästa Bråvalla (planerar redan in nästa års besök där!) och tror tyvärr inte plånboken tillåter fler festivalbesök. Men gratis festivaler som Malmöfestivalen kommer jag absolut besöka!

 

Vad vill du helst grilla?
Halloumi. Alla dagar i veckan, älskar!

 

Vad dricker du i sommar?
Iskall cola light, bubblande rosé och vatten (viktigt!!)

Vad ska du läsa i sommar?
Jag ska läsa en massa! Hitills har jag läst en biografi om Margaret Thatcher, ett reportage om SD, Vi kallar dem tiggare och just nu läser jag Underdog. Vilken utspelar sig i Malmö och handlar om en kille som gör en klassresa. Riktigt bra! Fler böcker jag ska läsa i sommar är Migrationens kraft, Frihet att välja av Friedman och Till världskapitalismens försvar med mera. taggad på att läsa!

 

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Svart kjol och magtröjor eller en fin sommarklänning. 

 

Bästa parken?
Stadsparken i Lund, den är sjukt mysig sena sommarkvällar. 

 

Bästa badstället?
Hav! Jag tycker det är något alldeles speciellt och fint med att bada i havet. Älskar att se hur havet fortsätter bortom horisonten. Mystiskt på något vis!

 
Love, E 

 


#1 - Emma

hehe ja jag med, längtar till att få flytta hem ifrån och inreda precis som man vill :D Kul lista föresten :)

#2 - Malou

Svar: Ellerhur? Håller med!
Åh ja, jag med verkligen då det är så HIMLA snyggt & lättmatchat:) Kramis

#3 - Cajsa Lindahl

hihi ja verkligen! :D Tycker inte om dock när det blir för mycket och det vill bara inte tonas ner hur mycket man än försöker... :/ Då får man gå översminkad den dagen. xD

#4 - Kajsa-Stina

Åh vilken mysig lista och vad roligt att ta del utav svaren! Håller med på flera punkter och framför allt på den i och med favoritfrukosten nu på sommaren! Nomnom vad gott allt det lät! :) <3 Och halloumi har jag aldrig testat att grilla innan men eftersom jag totalälskar den osten ska jag definitivt testa på det! kramar <3

#5 - Skogsraah ☾

Kul att läsa :)

#6 - Sara Ekman

Härlig lista :)

#7 - Anna

Älskar också havet! Man känner sig så liten och obetydlig :)

#8 - Sanna | Beauty & Design

Åh vilken härlig lista! Och vilka fantastiska bilder också! :)
Havet är det absolut bästa jag vet, men just nu får jag nöja mig med sjö.

#9 - Emma Grann Fotografi

Åh vilka härliga bilder!

#10 - Henrik Olsson

Det är alltid skönt att få stöd från omgivningen i vissa besvärligare situationer! :)

#11 - Henrietta Nylund

Superkul lista!

#12 - Linn Strömberg

Härligt lista!

#13 - Natahlie

Tjuvstartade helgens blogg en dag i förväg, vill du bli helgens blogg v27? DELTA!!!! :)

#14 - Linnéa

Underbart inlägg <3

#15 - Erica

Jag är också så himla taggad på att läsa! =)

#16 - Klara Andersson

härlig sommarlista!

#17 - ISA

aaah så avundsjuk på din sommar redan! haha <3

#18 - Malin Lundgren

så härliga bilder!

#19 - Sarah

De va kul o läsa :)

#20 - Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Profilbloggare

Gud så underbart med Sicilien!! och vad bra att det gått bra på jobbet! :D

#21 - angelicasvarld.blogg.se

Vilken härlig lista! En härlig fredag önskar jag dig!

#22 - Patricia

Vilken rolig lista:)

#23 - Vanessa andersson

Jag älskar den låten från axel :)

#24 - Amanda Jona [SPONTAN]

Riktigt härligt inlägg :)