Emma & Julia

När man tvingas säga hejdå
Hej på er! Hoppas sommaren och det underbara vädret gör er gott! Jag spenderar just nu några dagar i de småländska skogarna tillsammans med min mamma, datorn lämnade jag hemma och det är därför det är lite tomt med inlägg från min sida.
 

Idag tänkte jag skriva om något som jag faktiskt försöker ta mig igenom just nu, och kände att det var passande att skriva av sig när man ändå är mitt i känslostormen. Att säga hejdå är aldrig lätt. Vare sig det är ett temporärt farväl eller för gott. Självklart är det allra jobbigast att säga hejdå för sista gången, till en person man aldrig mer kommer träffa igen eller en plats man troligtvis aldrig mer kommer besöka. 

Det jag gör här nere i Småland är att rensa ut ett av de hus jag spenderat allra mest tid i under min uppväxt, nämligen mina morföräldrars hem. Det gäller att finna sina knep för att inte brista ut i gråt när man packar ner alla leksaker, köksredskap och annat som man så ofta använt sig utav. Det svider till i hjärtat när tavlor tas ner och skåp töms. Det gör helt enkelt riktigt ont att packa ner ett helt liv i kartonger för att sedan stänga igen dörren bakom sig en sista gång. Det här är tyvärr, eller kanske som tur är inte första gången jag gör detta. Men det gör inte saken lättare. 

Känslan av att man ständigt behöver njuta och ta vara på tiden, eftersom den snart är slut. Var man än tittar ser man ett minne framför sig. För det är ju platserna man växer upp på som i senare liv blir ens trygga punkter. Platserna man kan fly till när vardagen blir för jobbig. Och nu går jag på dessa stigar en sista gång, tar sista doppet i sjön. Ännu en trygg punkt som jag går miste om.

 Men hur jobbigt det än är, kommer man ändå alltid behöva säga hejdå i livet. Men det positiva med det är att man då får säga hej! till något nytt. Att stänga dörren bakom sig till barndomsminnena öppnar dörren till nya äventyr och minnen.
 
Love, J
#1 - Skogsraah ☾

Ser superhärligt ut :)

#2 - Viktoria Eriksson

så underbara bilder! bra skrivet också! :)

#3 - Erica

Jag kan förstå lite hur det måste kännas. Lite. För jag har tänkt ibland på hur det skulle vara att inte mer kunna komma tillbaka till huset där jag växte upp ute på landet. Att packa ihop allt. Nu är jag inte där så ofta längre, men tanken att a l d r i g mer kunna vara där... Det känns inte alls kul. Så jag förstår det sorgsna i det. <3

Svar: Ja, förstår dig. Tack för din kommentar. Kram<3
Emma & Julia

#4 - Sara Ekman

Så härliga bilder! :)

#5 - Moa Persson

Den känslan är aldrig rolig, men du verkar ju åtminstone ha bra minnen ifrån det du säger adjö till, och då kanske de känns lite lättare än om det varit något dålig och du säger hejdå med skuldkänslor osv... :)

#6 - MALIN

Vilka underbara bilder!! Ser så otroligt härligt ut!

#7 - Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Toppbloggare

Därför man ska fokusera och njuta av nuet :)

Imorgon kommer det även upp en enkel tävling där du kan vinna ett solpuder från YAG minerals. Det kommer finnas fem vinnare och vara enkelt att vinna. Om du är intresserad! :*

#8 - Julia Müller-Sandvik

vilket känslosmittande inlägg! Vemodigt men vackert :)

#9 - Emma Engström

Vilket fint ställe! Kan förstå att det känns jobbigt, men minnena finns alltid kvar hos en även om man kanske inte får de det igen! Kram <3

#10 - Anna

Ja, det är verkligen bitterljuvt det där med avslut. Men låter som ett sunt tänkande ändå :)

#11 - Sanna | Beauty & Design

Ofta är ett slut en början på något nytt. Jag känner igen mig med avslut och att säga hejdå, vi har ett ställe i Strömstad på Västkusten som jag älskar, men det har inte funnits möjlighet för mig att åka dit på typ fem år. Känns fruktansvärt. Mamma åkte dit i lördags, och jag hade nog kunnat hugga av mig min högra arm för att kunna följa med, men det går inte... Nästa år ska jag dit i alla fall! Den dagen vi ger upp det stället kommer jag vara olycklig. Samtidigt kanske det innebär ett nytt ställe :)

Svar: Tack för du delade med dig, visst är det svårt. Det gäller att njuta så länge man kan, och sen får minnena leva vidare helt enkelt! Kram!
Emma & Julia

#12 - Sanna Widman

Underbara bilder och bra skrivet!
Både tråkigt men är ju början på något nytt som du skrev. Lycka till :)

#13 - Boel

Sådant är aldrig lätt, men som du skriver så är varje avslut en börjat på något nytt :)

#14 - Julia Wisniewska

Gud vilka fina bilder:)

#15 - Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Toppbloggare

Låter underbart att få vara lite ute i naturen! Och så fina bilder!

Lycka till i tävlingen och tack för ditt bidrag, kram!

#16 - Liborius

Men åh vilka fina bilder:) Gillade den på rosorna väldigt mycket!

#17 - Anna

Låter som en mycket fin anledning till att lämna datorn hemma :)

#18 - Sanna Widman

SVAR:
Jag med, vad roligt, har något att se framemot då! :D

#19 - Emelie

Vilka härliga bilder :D

#20 - johanna

vad fint skrivet. vet precis hur det känns. massa kärlek till dig <3

#21 - Julia Müller-Sandvik

sv: Tack, jag älskar kimonos i största allmänhet :)

#22 - Prietha

Ogillar så starkt att säga hejdå, även om det bara är till en klasskamrat efter en skoldag. Men som så många andra skriver, det är slutet på en ny början :)

#23 - Klara Andersson

suuper fina bilder

#24 - N

Jättefina bilder!

#25 - Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Toppbloggare

Tack så mycket snälla du!

#26 - MALIN

Vilka fina bilder!

#27 - Pauline

vad härliga bilder!