Emma & Julia

Servitris för en dag!
Hej finisar! Hoppas ni mår fint, vill börja med att tacka, både å mina och Julias vägnar för all den fina responsen på Julias förra inlägg. Ni är allt riktigt fina och snälla allihopa (<3). Just nu befinner jag mig i Segelstorpstrand, i mina bästa kusinerns sommarstuga, där vi har diverse släkt-tillställningar. Idag har jag och min kusin Amanda varit servitriser för en dag och jag knäppte självfallet av några bilder när vi var klara med föreberedelserna. Visst gjorde vi det fint?
 
Det bjöds på en enklare lunch, krydd och grillkorvar samt potatissallad och ett urval av drycker: cola, sprite, ramlösa, rosé, öl med mera. Då jag den senaste veckan har valt att avstå från att äta kött, för att testa på det, då jag ett tag nu funderat på att bli vegetarian, åt jag ingen korv. Detta var knappast någon stor förlust för mig då jag aldrig varit ett stort fan av att äta korv överhuvudtaget. Att minska ner på sitt köttätande, byta ut det mot vegetariskt en eller två dagar i veckan, är en så himla enkel sak, men som faktiskt gör stor skillnad för miljön! Tänkte skriva ihop ett inlägg om det senare i veckan, så håll utkik. Nu ska jag lyssna på lite musik och ta tag i mina ständigt snurrande tankar. Puss på er!
 
Love, E
#1 - Malin Wederberg

Jättefint :)

#2 - Vanessa andersson

vad kul :D

#3 - Johanna Utterberg

Vad roligt och vad fint ni gjorde! :)

#4 - Hemma Hos Felicia

såå himla lyxigt! :)

#5 - Carro

Så kul :)

#6 - Flisan

sv: ja det var najs hehe :D

#7 - Sarah

Va mysigt o va i en sommarstuga :)

#8 - Prietha

Vegetariskt är ju sååå gott, skulle dock aldrig klara mig utan lax haha :)

#9 - Skogsraah ☾

Helt klart. Det är inte någon förlust att skippa kött! Det finns så otroligt många andra alternativ idag.

#10 - Anonym

idag fyller jag 25 år! Skulle bli väldigt glad om jag kunde fått ett grattis på mitt senaste blogginlägg. Plus har jag lagt upp väldigt fina och vackra bilder :) http://misselizabeth.blogg.se

#11 - ISA

det där såg riktigt fint och gott ut! :) hade gärna minglat runt med er och smakat, haha!

#12 - Malin Lundin

sv; åh, tack så mycket, fina ni!

#13 - Anonym

idag fyller jag 25 år! Skulle bli väldigt glad om jag kunde fått ett grattis på mitt senaste blogginlägg. Plus har jag lagt upp väldigt fina och vackra bilder :) http://misselizabeth.blogg.se

#14 - Mary

Ser fram emot inlägget ;)

#15 - Linn Strömberg

Åh så härligt det ser ut!

#16 - Ida Lindborg ♡

åh vad mysigt :)

#17 - Isabella Huynh

vad fint och mysigt :) d

#18 - Viktoria Eriksson

Så mysigt, och så gott! :)

#19 - Ellen Gräntz

Vad roligt att du också testar vegetariskt! Jag kör det sedan i lördags haha, men tanken är att jag ska vara vegetarian på heltid från och med nu :)

#20 - corneliaeriksson.blogg.se

Oj, så gott det såg ut! :)

#21 - Malin Wederberg

Jättefint! 😊

#22 - Erica

Ser riktigt gott ut :)

#23 - Nettan

Åhh vad mysigt/gott det ser ut :) :)

#24 - Pauline

vad gott! :)

#25 - Klara Andersson

kanske borde göra samma sak är ändå inte så förtjust i korv, bra för miljön ju!

#26 - Sanna Eriksson

Äter för det mesta vegetariskt, korv var nått jag uteslöt helt i lågstadiet - lär förbli så :-) Ser himla gott ut!