Emma & Julia

i ett hav av böcker
I sommar har jag som mål att ta mig igenom åtminstone alla böcker på bilden nedan. Jag älskar egentligen att läsa, att försvinna in i en bra bok är väl cirkus det bästa som finns? Men jag har dock problem med att ta mig tiden och att få ro till att genomföra det. Dessutom är vissa böcker så himla sega att komma in i! Håller ni med? Men i sommar somsagt, då har jag bannemig inga ursäkter!
 
Dessa böcker har jag samlat på mig under året och planerat att läsa, den inbunda boken med titeln "Vita Spår" är en uppföljare på en annan bok med namn "Märkta för livet" som jag läste för något år sedan. Tyckte den var så himla bra och spännande att jag bara var tvungen att köpa hem uppföljaren. Dessutom är det en kriminalroman som utspelar sig i min lilla hemstad, så det gör det ännu lite spännande. 
 
Den här boken köpte jag av en ren slump inne på pocketshop på Malmö C, jag har hört riktigt bra om den och vet att den handlar om ett ämne jag brinner starkt för! Visste ni om att unga flickor (och ibland pojkar) med svåra självskadebeteende blir förflyttade till rättspsykiatriska kliniker och får bli vårdade med dömda brottslingar. Psykiatrin i Sverige anser alltså att tjejer (och killar) som skadar sig själva utgör lika stor fara som personer som skadar andra genom t,ex pyromani, våldäkt, mord... visst är det svårt att förstå? Men det är faktiskt så det fungerar här i Sverige. Läs gärna boken hörni! Och om ni inte är bokmänniskor, lyssna gärna på den här dokumentären från SR P3 med ungefär samma innehåll:
 
 
 
Tycker ni om att läsa? Och har ni några boktips? 
 
Love, J 
 
 
 
#1 - Erica

Jag älskar också att läsa! Har gjort det mycket i perioder ända sen jag var liten. :) Nu är jag helt fast i Star Trek: Voyager-böckerna och har redan läst cirka 20 sen augusti förra året. Kan liksom inte släppa dem. :) Så de kan jag tipsa om ifall du gillar Star Trek, och speciellt Voyager då! :)

#2 - VERONICA - fashion blog

Grymma tips här, det gillas!! :) Kramar fina!

#3 - N

Jag gillar att läsa men jag gör det aldrig.. Vilket är synd!