Emma & Julia

We're back!
Äntligen, äntligen, äntligen är vi tillbaka efter en allt för lång paus! Dock har pausen varit väldigt välbehövlig för oss båda och har gjort att vi har kunnat samla både kraft, inspo och framförallt: en massa pepp på att komma igång med bloggen igen. Vi har verkligen saknat bloggen och er, det ska ni veta!
 
Och då pausen varit förhållandevis lång, kan ni och (delvis vi), undra vad som egentligen har hänt sedan sist vi sågs? Vi har därför samlat ihop lite bilder från de senaste veckorna, såhär kommer en snabb resumé aka "vad-har-hänt-sen-sist-inlägg! 
 
Vi var på festligheter hemma hos Tilda bland annat, med en massa härliga människor! Blev en riktigt bra kväll tillslut med dans, skratt och sång. De senaste veckorna har verkligen bjudit på en hel del festande!
 
Jag, Emma, upptäckte en ny promenadslinga i närområdet vilken jag utnyttjat något enormt de senaste veckorna för att rensa mina tankar, må bättre och för att helt enkelt komma ut och röra på mig! Titta bara så fint ^ 
 
Jag & Julia besökte stadsparken i Lund en solig och varm onsdagskväll. Det var verkligen hur fint som helst i parken och vi strosade runt där, i takt med att solen gick ner och bara pratare och pratade. Kvalitétstid!
 
De senaste två veckorna har varit studentveckor för Malmö och Lund, då det var 96orna som tog studenten detta året, blev det en hel del studenter att fara runt på! Här på Kostas student, riktigt bra kväll. 
 
Häromkvällen begav vi oss till ännu en student, denna gången ute i Hofterup hos en kille som heter Max. Vi vandrade genom Hofterup i solsken, (som förövrigt är hur idylliskt som helst?). Och här posar jag, samt är glad och peppad på studentmat. 
 
Dessutom bestämde sig sommaren för att visa sig och vi kunde avnjuta en frukost i utomhus i solen, och till och med jobba lite på brännan!
 
Och sen har vi ju fått sommarlov! Hur underbart är inte det? Känslan har knappt ens sjunkit in hos mig och jag kan nästan inte förstå det. Känns vilket fall som så himla skönt att få en paus från skolans press och bara vara hela sommaren och göra saker man tycker om. På bilden ser ni mig, Emma och min lillebror, Erik som tog grundenten (gå ut nian). Stolt storasyster, trots att han går mig på nerverna en del.
 
En annan sak som dessutom hänt sen sist, vilken ni nog kan dömma utifrån bilderna: är att jag har klippt av (!!) ungefär 10 cm av mitt hår. Kändes väldigt annorlunda i början, men kunde inte varit mer nöjd och det var SÅ himla skönt att bli av med de slitna topparna.
 
Vi hoppas att ni som hängt med här på bloggen sen innan vill fortsätta med det, och att många nya ansikten hittar hit! 
 
Love, Emma & Julia
 
#1 - Prietha

Åh så kul att nu är tillbaka igen, gillar verkligen era inlägg! Och Emma, det blev skitsnyggt med kortare hår!