Emma & Julia

tuesday list

Hej på er, och god morgon! Hoppas er vecka börjat bra. <3 Jag vet att några av er tycker det är kul att med listor, så jag tänkte posta en idag, enjoy!

 

1. Bästa frukosten?

Jag är ingen frukostmänniska direkt, men jag tycker det är så himla gott att äta en god hotellfrukost utomlands! Annars så tycker jag om att äta något lätt som en smoothie eller en fruktsallad kanske?

 

2. Aldrig dricka ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?

Jag har en hel del dålig erfarenhet av vin, så det är inget jag ens klarar av att lukta på! Så jag väljer helt klart drinken!

 

3. Om du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken skulle det vara?

De som känner mig vet att min garderob till största del består av svart, men jag tycker ändå att det skulle kännas himla trist att bara gå runt i svart livet ut! Men det blir nog ändå mitt svar haha... 

 

4. Bästa uppfinningen?

Rymdskepp måste jag väl ändå säga. Hur coolt är det inte att vi kan utforska platser bortom våran jord!

 

5. Vad ska dina barn heta?

Jag är ju faktiskt bara drygt 16 år men jag tänker rätt ofta på framtiden; och barn. Om jag fick välja skulle jag vilja döpa mina barn till Saga, Astrid och Mischa (pojke).

 

6. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?

Svår fråga tycker jag! Jag har ju inte varit i alla städer som jag skulle vilja besöka än, men min favoritstad än så länge är Florens i vackra Italien. Där skulle jag vilja bo!

 

7. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer lyssna på musik?

Jag tittar aldrig på TV, och musik är något utav det viktigaste i mitt liv! Så det är självklart att jag väljer bort TV:n.

 

8. Vilket sällskapsspel är du bäst på?

Hm.. svår fråga! Det var länge sedan jag spelade sällskapsspel, men jag är rätt bra på Nya Finans!

 

 

9.  Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?

Något inom byggindustrin! Jag är helt värdelös när det kommer till att arbeta praktiskt haha!

 

10. Du fick ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?

Min Brow Wiz från Anastasia! 

 

11. Vilka är dina 5 favoritbloggar?

Kissies, Fredrika Perssons, Elin LS, Martinas, Josefines

 

12. Vem känner dig bäst och varför?

Min pojkvän, eftersom vi umgås så mycket och han sett alla sidor av mig!

 

13. Vad står på din shoppinglista till våren?

Så. Himla. Mycket! Men en hel del kläder, prio ett är en vårkappa!

 

14. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?

Antagligen ut och går en runda med musik i öronen! 

 

15. Vilket mål jobbar du mot just nu?

Att bli lycklig.

 

16. Vad vill du bli när du blir stor?

Jurist/advokat eller kriminolog.

 

17. Om du skulle skaffa dig en hobby, vad skulle det vara?

Jag har en massa hobbys redan, en del har jag slutat med sen jag flyttade ner till Skåne. Men skönhet och mode är min största hobby! 

 

18. Kakor, chips eller godis?

Kladdkaka ; ) (som jag äter i skrivande stund……. 

 

19. Vad är det fulaste respektive finaste ordet du vet?

Oj vilken svår fråga! Eufori är ett vackert ord. Cancer är det fulaste ordet jag vet. 

 

#1 - Linn Strömberg

Rolig lista :D

#2 - johanna

haha åh du är ca den enda jag stött på som ens hört talas om nya finans. askul ju!!

#3 - Emma

Kul lista :D hoppas du får en bra lördags kväll!