Emma & Julia

Back in business!
Hej fina du, som kikar in här, trots den senaste tidens frånvaro från både min och Julias sida. Vi har bådat försökt att hitta inspiration och lust till att blogga, men det har varit svårt. Ibland är det enda rätta att ta en liten paus, för att sedan kunna komma tillbaka med nya tag. På något vis, hittar vi ju alltid tillbaka hit (oavsett våra nu, mångtaliga pauser). Jag tror en av anledningarna till att vi alltid hittar tillbaka hit, till vår blogg, är att den är som något gemensamt och bra som vi skapat tillsammans. Vi älskar att blogga och det tänker vi inte sluta med i första taget!!
 
Jag tänkte börja med att göra ett typiskt xoxo-inlägg, nämligen en lista, enjoy!
 
1. Ett minne från den senaste månaden. Ett fint minne jag har från den senaste månaden var när jag, Christine och Amanda besökte Christines sommarstuga i Åhus. Det var en supermysig liten stuga och tillsammans hade vi en jättefin helg. Det var den första helgen efter att skolan hade börjat, så en rolig sak som denna kändes viktig att göra. 
 
2. En bok jag läst/läser just nu. Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran läser jag just nu! Den är väldigt humoristisk och bra skriven. En bladvändare om allt som det innebär att växa upp som kvinna i dagens samhälle. Allt från den första mensen, till vad man ska kalla sitt könsorgan till ett feministiskt uppvaknande. Jag är inte riktigt klar än, men gillar boken hitills!
 
3. Något nytt! Som de shoppinggalningarna vi är, var detta en självklar punkt på listan. Ett av mina senaste inköp är hatten ni ser på bilden ovan. Den kommer hänga med mig hela hösten och jag kan ärligt säga att jag känner mig SÅ himla cool när jag har på mig den. ;) 
 
4. Något viktigt. Fri tolkning på denna punkt, men jag valde att hänvisa den till något väldigt aktuellt och viktigt. Enda sedan bilden på treårige Alan spreds som en löpeld över nätet, har flyktingfrågan eller snarare flyktingkrisen (fler är på flykt nu än under andra världskriget, menar vissa källor), varit på tapeten i alla tidningar. Häromdagen var jag på manifestationen Refugees Welcome i Lund. Manifestationer, hjälpinsatser och diskussion kring ämnet blomstrat de senaste veckorna. Manifestera är silver, men agera är guld är ett fint citat som nämndes under manifestationen i Lund. Nu öppnar vi våra hjärtan, tar emot folk som flyr hit från krig och förföljesle och ser till att inte bara välkomna dem hit, utan också välkomna dem hem. ♡

Love, E
#1 - Linn Strömberg

Har saknat eran bloggning!

Svar: Åh vad roligt att höra! Kram!
Emma & Julia

#2 - Emma Engström

Vilket härligt minne! Kram

#3 - Amanda Jona [SPONTAN]

Listor är alltid kul att läsa! :)

#4 - Cassandra

Så kul :D

#5 - Skogsraah ☾

Ibland är det ju sådär med inspirationen och lusten :)

#6 - MALIN

Så fina och härliga bilder :) Hoppas ni får en bra lördag! Kram

#7 - Minna

Vilken underbar hatt!

#8 - Tilda Barkselius

Första gången jag tittar in här på er blogg men måste säga att den får en stor tumme upp! Älskar konceptet med listan och måste säga att dne där hatten var ursnygg på dig!

Svar: Åh tusen tack fina du!
Emma & Julia

#9 - linah

grymt snygg hatt:D!

#10 - Pauline

åh så fint inlägg! :)

#11 - Elin

Fina bilder ! :D Hoppas allt är bra med er ?! KRAM