Emma & Julia

nils dardel x moderna museet
Hej på er finisar! Något kul som jag och Emma hittade på en av de sista dagarna på sommarlovet var att besöka en alldeles speciell utställning på moderna museet här i Malmö. Nämligen en samling tavlor av den fantastiska Nils Dardel! Jag hade gått hela sommaren och längtat efter att få se hans konstverk, framförallt den Döende Dandyn, och tillslut blev det dags! 
 
 
Tavlan jag mest såg fram emot att se fick mig att nästan tappa andan. Jag blev tvungen att stå och betrakta den i flera minuter innan jag kunde gå vidare. Visst är den allt vacker? 
 
 
De andra tavlorna var självklart också otroligt vackra att kolla på, och lite sentimentalt för mig som växt upp med kopior hängades på väggarna i mitt barndomshem. Efter att ha strosat runt på museet ett tag begav vi oss vidare mot en mysig lunch, nöjda med vår konstupplevelse! 
 
Love, J 
#1 - Viktoria Eriksson

Åh, så kul! verkligen fina tavlor :)

#2 - thaipinnen

sv; hahah ja det var skit läskigt!

#3 - linah

åh va häftigt! jättefint!

#4 - Maja H

Häftigt ju!
kramis

#5 - Linnea

Så så fina!

#6 - Linn Strömberg

Åh vad kul!

#7 - Netti Starby

Vad roligt med konst! Kram

#8 - felicia

åh vad kul!! har inte hört talas om konstnären tidigare men hans konst ser ju helt amazing ut

#9 - Emma Engström

Åh vad roligt! Kram

#10 - Cassandra

Ser jättefina ut!

#11 - Dixi Wonderland

Va roligt :D

#12 - Skogsraah ☾

Jättefina!

#13 - VERONICA - fashion blog

Guuud så underbar blogg ni två tjejer har. Underbart! :) Så fina bilder här ovan, lovley!

Svar: Stort tack, och desamma till dig! Kram :)
Emma & Julia

#14 - Sofie Hallgren

Älskar detta, så fint!

#15 - Erica

Låter mysigt att gå på museum! :)

#16 - corneliaeriksson.blogg.se

Vad mysigt att gå på utställning! :)

#17 - A M

Så häftigt! :D

#18 - Julia Müller-Sandvik

sv: men ååh, tack!

Wow, jag är avundsjuk. Jag är bildlärare på grund av att jag älskar konst i alla former... så även dessa :D

#19 - jos

Vad roligt!

#20 - MALIN

Vad roligt med museum!

#21 - Sofia

Åå vad skoj!

#22 - Jessica

Påminner mig så mycket om gymnasiet, vi hade flera av hans tavlor hängandes i skolan!